sobota, 22 października 2011
Kim jest "polski internauta"
Jest wierzący, ale nie do przesady. Chętnie kupuje w sieci, a zwłaszcza na Allegro. Przęcietny polski internauta nie istnieje, lecz jego wirtualna sylwetka mówi coś o całym naszym internecie.
Jednolity portret polskiego internauty jest oczywiście niemożliwy do wykonania. Mimo to podajemy kilka informacji, które mówią co nieco o polskiej sieci (źródło: MillwardBrown SMG/KRC, badanie dotyczy internautów powyżej 15 roku życia).
Płeć:
- kobiety (50%)
- mężczyźni (50%)
Wiek:
- 15-24 lata (30%)
- 25-39 lat (38%)
- 40-59 lat (28%)
- więcej (4%)
Wykształcenie:
- podstawowe (17%)
- zasadnicze (16%)
- średnie (41%)
- wyższe (26%)
Gdzie korzysta z internetu:
- w domu (93%)
- w pracy (21%)
- w szkole / na uczelni (6%)
- u znajomych (4%)
- w kawiarence internetowej (0,6%)
- w innym miejscu, z dostępem bezprzewodowym (0,6%)
Jak często korzysta z internetu:
- codziennie lub prawie codziennie (72%)
- kilka razy w tygodniu (19%)
- raz na tydzień (5%)
- kilka razy w miesiącu (3%)
- raz na miesiąc (0,7%)
- rzadziej niż raz na miesiąc (0,5%)
Ponad 47% internautów korzysta z sieci dłużej niż pięć lat.
Jedna czwarta polskich internautów zarabia powyżej 2000 złotych (źródło: Portret Internauty - Raport CBOS i Gazeta.pl)
Z dostępu do sieci korzysta 65% mieszkańców dużych miast (500 tys. i więcej) i tylko 35% mieszkańców wsi (źródło: Portret Internauty - Raport CBOS i Gazeta.pl)
Czy wykazuje zainteresowanie polityką:
- duże (13%)
- średnie (44%)
- niewielkie (26%)
- żadne (17%)
Czy uważa się za osobę:
- głęboko wierzącą (7%)
- wierzącą (85%)
- raczej niewierzącą (5%)
- całkowicie niewierzącą (3%)
Połowa polskich internautów dodaje komentarze do interesujących treści (źródło: Ipsos Polska)
Co piąty użytkownik zamieszcza własne treści w sieci (źródło: Ipsos Polska)
85% internautów chciało kupić prezent świąteczny w sieci. 92 procent z nich planowało odwiedzić w tym celu Allegro (źródło: Interaktywnie.com).
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz