fani facebook wymiana

sobota, 22 października 2011

Kim jest "polski internauta"

Jest wierzący, ale nie do przesady. Chętnie kupuje w sieci, a zwłaszcza na Allegro. Przęcietny polski internauta nie istnieje, lecz jego wirtualna sylwetka mówi coś o całym naszym internecie.
Jednolity portret polskiego internauty jest oczywiście niemożliwy do wykonania. Mimo to podajemy kilka informacji, które mówią co nieco o polskiej sieci (źródło: MillwardBrown SMG/KRC, badanie dotyczy internautów powyżej 15 roku życia). Płeć: - kobiety (50%) - mężczyźni (50%) Wiek: - 15-24 lata (30%) - 25-39 lat (38%) - 40-59 lat (28%) - więcej (4%) Wykształcenie: - podstawowe (17%) - zasadnicze (16%) - średnie (41%) - wyższe (26%) Gdzie korzysta z internetu: - w domu (93%) - w pracy (21%) - w szkole / na uczelni (6%) - u znajomych (4%) - w kawiarence internetowej (0,6%) - w innym miejscu, z dostępem bezprzewodowym (0,6%) Jak często korzysta z internetu: - codziennie lub prawie codziennie (72%) - kilka razy w tygodniu (19%) - raz na tydzień (5%) - kilka razy w miesiącu (3%) - raz na miesiąc (0,7%) - rzadziej niż raz na miesiąc (0,5%) Ponad 47% internautów korzysta z sieci dłużej niż pięć lat. Jedna czwarta polskich internautów zarabia powyżej 2000 złotych (źródło: Portret Internauty - Raport CBOS i Gazeta.pl) Z dostępu do sieci korzysta 65% mieszkańców dużych miast (500 tys. i więcej) i tylko 35% mieszkańców wsi (źródło: Portret Internauty - Raport CBOS i Gazeta.pl) Czy wykazuje zainteresowanie polityką: - duże (13%) - średnie (44%) - niewielkie (26%) - żadne (17%) Czy uważa się za osobę: - głęboko wierzącą (7%) - wierzącą (85%) - raczej niewierzącą (5%) - całkowicie niewierzącą (3%) Połowa polskich internautów dodaje komentarze do interesujących treści (źródło: Ipsos Polska) Co piąty użytkownik zamieszcza własne treści w sieci (źródło: Ipsos Polska) 85% internautów chciało kupić prezent świąteczny w sieci. 92 procent z nich planowało odwiedzić w tym celu Allegro (źródło: Interaktywnie.com).

Brak komentarzy: